Co to jest packshot i jak robi się tego typu zdjęcia?

Czym jest packshot? Jak robi się tego typu zdjęcia? To bardzo często pojawiające się pytania. Ty również chciałbyś poznać na nie odpowiedzi? Zachęcamy zatem do krótkiej lektury!

Packshot – o czym dokładnie mowa?

Choć na pierwszy rzut oka zdjęcia produktowe typu packshot mogą wydawać się bardzo skomplikowane, to wystarczy poświęcić chwilę na zgłębienie zagadnienia, by dojść do wniosku, że mamy do czynienia z najprostszą formą fotografii produktowej. Główną ideą tego gatunku zdjęć jest skupienie się na tym, co najważniejsze, a więc na produkcie, który chcemy sfotografować.

Należy zatem zrobić to tak, by przedstawić jego najważniejsze cechy i sprawić, by przykuwał uwagę i był atrakcyjny pod względem wizualnym dla potencjalnych klientów. Co ważne, w packshotach istotne znaczenie ma jakość zdjęć, bo choć sztuka skupia się na prostocie, to powinny być one jak najlepsze.

Jak zatem robić packshoty?

Na pewno kluczowe znaczenie będzie mieć to, po jaki dokładnie sprzęt sięgniemy przy robieniu packshotów. Odradza się wykorzystanie telefonu, czy aparatów z najniższej półki cenowej, ponieważ trudno z ich pomocą otrzymać naprawdę solidne zdjęcie. O wiele lepszym wyborem może okazać się sprzęt ze średniej półki cenowej i właśnie o wykorzystaniu takiego warto pomyśleć.

Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje również to, jak zabierzemy się za samo robienie zdjęć. Przede wszystkim powinniśmy zawsze stawiać na odpowiednie przygotowanie miejsca, w którym ma odbyć się sesja produktowa. Przy packshotach idealnie sprawdzają się jednokolorowe tła, ponieważ to właśnie one pozwalają skupić się wyłącznie na fotografowanym produkcie, a nie na tym, co dzieje się na drugim planie.

W szczególności warto brać pod uwagę tła o neutralnych barwach, a więc w bieli, szarości, czy nawet w beżu lub pastelach. Kategorycznie odradza się sięgania po odblaski, czy inne wzory, ponieważ potrafią rozpraszać i wtedy cała uwaga skupi się na tle, a nie na produkcie, a tego nikt z nas by nie chciał.